Thursday 24 May 2012

Cara mudah mencari duit

 (Goreng pisang panas menarik pelanggan)

Kata orang duit bukan segala-galanya, namun zaman sekarang segala-galanya memerlukan duit, sehinggakan untuk dibenarkan memasuki tandas menunaikan qadha hajat pun kena hulur duit. Jadi untuk mendapatkan mkhluq yang dinamakan duit atau wang atau RM atau USD dan bebagai nama lagi tu sesorang mesti mencari secara yang halal dan sah disisi agama dan undang-undang. Cara paling senang ialah bekerja dengan majikan, syarikat atau kerajaan. Setiap bulan masyukkk.... namun ianya flat, tetap, yang kadang-kadang mencukupi kadang terpaksa berhutang bagi menampung keperluan. Lebih teruk ada yang meminjam along yang jika tidak mampu bayar terpaksa bergelut dengan ganster along yang kadang-kadang menyebabkan hilang nyawa.

Rasululullah bersabda yang maksudnya 90% rezqi adalah dari sumber dagang. Jadi bagi mereka-mereka yang maukan rezqi lebih dan mencabar, mereka berniaga, paling kecil jual berger atau pisang goreng ditepi jalan. Kalau kena gaya boleh mencapai keuntungan RM100 sehari atau kalau kira purata 30hari berniaga boleh mencapai pendapatan RM2500 sebulan. Pendapatan itu tinggi bahkan hampir setara dengan eksekutif baru yang belajar sehingga peringkat ijazah di universiti. Namun....berniaga memerlukan modal, sekurang-kurangnya RM1000 membeli peralatan dan yang berulang hari-hari kena membeli stok bahan jualan.

Untuk lebih setabil dan keuntungan lebih tinggi sehingga seribu ringgit sehari kenalah membuka kedai runcit yang memerlukan modal sehnigga ribuan ringgit permulaan dan ribuan ringgit yang berulang. 
Apalagi jika ingin mendapatkan pendapatan mencapai tahap jutawan lagi banyak modal diperlukan bahkan banyak pinjaman perlu dibuat.

Dagang4u mengajak anda berniaga secara part time dengan berbagai tawaran bermodalkan serendah RM180, bukan RM1800, bukan RM18,000....dengan pulangan sehingga puluhan ribu RM. Syarat utama ialah mesti ada DUIT bukan RM tetapi Daftar sebagai ahli MXB, Doa banyak-banyak kepadaNya supaya rezqi murah dan diberkati, diikuti Usha yang bersungguh-sungguh, Istiqomah dan Tawakkal pada Allah serta bekerja secara Teamwork. Teori DUIT bukan teori lagi, sudah dibuktikan oleh beribu-ribu orang dalam MXB. Berdagang cara MXB, modal kecil sekali sahaja dan pendapatan berulang yang boleh mencecah ratusan bahkan jutaan ringgit. Macam tak percaya, tetapi benar dan sah disisi undang-undang dan halal disegi syarak....Semoga anda bersama saya ke puncak kejayaan.

No comments:

Post a Comment